Wizyty internistyczne i profilaktyczne zwierząt Warszawa Mokotów

Zarówno wizyty internistyczne, jak i wizyty profilaktyczne zwierząt stanowią istotny element dbania o zdrowie Twojego pupila.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - m claim 2
KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - KoniczynaVET Weterynarz Warszawa Mokotow 23 2

Wizyty internistyczne i profilaktyczne zwierząt – co to jest? Kiedy należy umówić wizytę?

Wizyty internistyczne i profilaktyczne zwierząt nieco się od siebie różnią, choć w obu przypadkach celem jest utrzymanie pupila w jak najlepszym stanie zdrowia.

Wizyta internistyczna u weterynarza

Wizyta internistyczna u weterynarza skupia się przede wszystkim na zbadaniu pupila przez lekarza internistę. W naszym gabinecie podczas wizyty przeprowadzamy pełne badanie kliniczne zwierzęcia (osłuchanie pacjenta, sprawdzenie węzłów chłonnych, jamy brzusznej i jamy ustnej, pomiar temperatury), a często również USG FAST. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości bądź nieprawidłowości, wykonujemy także dodatkowe badania diagnostyczne zwierząt – pobieramy krew, mocz, wykonujemy pomiary glukozy. Kiedy należy zgłosić się ze zwierzęciem na wizytę internistyczną? Zawsze, gdy zaobserwujesz niepokojące objawy u pupila, takie wymioty, biegunka, kaszel, apatia, kulawizna itp. Co więcej, wizyta internistyczna zwierząt powinna mieć miejsce minimum raz w roku w ramach profilaktyki zdrowotnej pupila.

W tym miejscu warto więc wspomnieć, że kompleksowa wizyta profilaktyczna zwierząt powinna być uzupełniona o dodatkowe procedury. Profilaktyka zwierząt w naszym Gabinecie zawsze obejmuje:

• wykonanie podstawowego badania krwi (raz w roku u zwierząt młodych, powyżej 8. roku życia u kota i powyżej 10. roku życia u psa na pół roku),
  • USG jamy brzusznej zwierząt (raz na 1,5 roku do 8. roku życia zwierzęcia, następnie również raz w roku).
  • odrobaczanie (raz na 3 miesiące) lub badanie kału (raz na pół roku).

Wizyta profilaktyczna – Gabinet Weterynaryjny Warszawa Mokotów

Profilaktyka zwierząt – dlaczego warto?

Wizyta profilaktyczna u weterynarza jest istotna, nawet jeśli zwierzę nie wykazuje objawów chorobowych, ponieważ umożliwia wczesne wykrycie potencjalnych, nie dających jeszcze żadnych symptomów, chorób i schorzeń.

Wczesne wykrywanie problemów zdrowotnych:

Regularne wizyty profilaktyczne zwierząt pozwalają na wczesne wykrywanie potencjalnych problemów zdrowotnych, jeszcze zanim pojawią się charakterystyczne objawy. Wczesna diagnoza umożliwia szybsze i bardziej skuteczne leczenie.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - 041 food

Monitorowanie wagi i diety:

Podczas wizyt profilaktycznych weterynarz ocenia stan zdrowia zwierzęcia, w tym również jego wagę. W razie konieczności może więc dostosować plan żywieniowy i monitorować ewentualne zmiany w masie ciała, co jest istotne dla utrzymania dobrego stanu zdrowia pupila.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - veterinary

Ocena stanu jamy ustnej:

Lekarz weterynarii podczas wizyty ocenia także stan jamy ustnej zwierzęcia – dzięki temu jest w stanie zapobiegać rozwojowi chorób dziąseł i zębów oraz przeciwdziałać innym problemom stomatologicznym. Lekarz przekaże również zalecenia dotyczące higieny jamy ustnej.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - 039 vaccination

Szczepienia przeciwko chorobom zakaźnym:

Na wizytach profilaktycznych lekarz kontroluje także harmonogram szczepień zwierzęcia, dostosowując go do indywidualnych potrzeb pupila. Pamiętaj, że szczepienia psów (podlinkować) i szczepienia kotów (podlinkować) pomagają chronić przed groźnymi chorobami zakaźnymi!

Jak wygląda wizyta profilaktyczna i wizyta internistyczna zwierząt?

Podczas wizyty internistycznej w KoniczynaVET zawsze przeprowadzamy szczegółowy wywiad na temat pacjenta i wykonujemy pełne badanie kliniczne. Jak wspomnieliśmy wcześniej, często uzupełnieniem wizyty internistycznej jest także USG FAST, które pozwala na wykrycie płynu w jamie brzusznej, krwawienia do jamy brzusznej, płynu w klatce piersiowej czy obrzęku płuc.

Na wizycie profilaktycznej z kolei poza USG FAST jamy brzusznej/klatki piersiowej zwierząt wykonujemy także badanie krwi oraz odrobaczenie/badanie kału. W przypadku badania kału opiekun będzie musiał przynieść na wizytę próbkę kału zwierzęcia – więcej na ten temat przeczytasz tutaj, a dodatkowo lekarz przed wizytą przekaże wszystkie szczegóły i zalecenia.

Wizyty internistyczne i profilaktyczne zwierząt – Warszawa Mokotów

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - KoniczynaVET Weterynarz Warszawa Mokotow 182
KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - IMGL2328

Profilaktyka zwierząt – co warto wiedzieć.

Warto, by na wizytę profilaktyczną zwierzę stawiło się na czczo – dzięki temu możliwe będzie wykonanie badania krwi lub dodatkowych procedur diagnostycznych.

Na wizytę zabierz wszystkie dokumenty medyczne zwierzęcia, jak karta szczepień, wyniki badań laboratoryjnych i historię chorób.

Pamiętaj, by podczas wizyty przekazać lekarzowi weterynarii wszystkie informacje dotyczące przyjmowanych przez zwierzę leków i suplementów diety.