Badania okulistyczne zwierząt Warszawa Mokotów

Badanie okulistyczne zwierząt jest kluczowym narzędziem diagnostycznym, pomagającym w rozpoznawaniu i leczeniu problemów związanych z narządem wzroku u czworonogów.

Okulistyka zwierząt Warszawa KoniczynaVET

Badania okulistyczne kotów, psów, zajęczaków i gryzoni– co to jest? Kiedy należy umówić wizytę?

Badanie okulistyczne zwierząt jest procedurą diagnostyczną przeprowadzaną przez weterynarzy specjalizujących się w okulistyce zwierząt i służy do oceny stanu narządu wzroku i zdolności widzenia.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - okulistyka zwierzat warszawa KoniczynaVET 8

Kiedy zgłosić się ze zwierzakiem na badanie okulistyczne?

Badanie okulistyczne w gabinecie weterynaryjnym może być przeprowadzane z różnych powodów, jak np. w przypadku podejrzenia infekcji, urazu, choroby genetycznej lub zaburzeń widzenia.

Objawy, które powinny zaniepokoić opiekuna to przede wszystkim:

• 1 łzawienie,
  • 2 mrużenie oczu,
  • 3 zmiana koloru oka,
  • 4 kłopoty z widzeniem (np. niepoznawanie właściciela z daleka, strach przed chodzeniem po schodach),
  • 5 zmiany zachowania pupila.

Co istotne, badanie okulistyczne u zwierząt należy wykonywać także profilaktycznie (raz w roku). Dodatkowo psy ras collie powinny być badane okulistycznie do 8 tygodnia życia (tylko do tego czasu widać niedorozwój naczyniówki). Warto również wiedzieć, że badanie okulistyczne u zwierząt trzeba również wykonać przed kryciem, aby wykluczyć choroby genetyczne.

W KoniczynaVET oferujemy kompleksowe badania okulistyczne zwierząt:

• pełne badanie okulistyczne,
  • USG gałki ocznej,
  • badanie kąta przesączania (gonioskopia),
  • badanie elektroretinograficzne (elektroretinografia, ERG).

W Gabinecie przyjmujemy przede wszystkim psy, koty, zajęczaki i gryzonie. Jeśli chcesz skonsultować inne zwierzę, skontaktuj się z naszą recepcją. Mamy doświadczenie w badaniu szopów, świstaków, a także ptaków.

Okulista dla zwierząt Mokotów – umów pupila na wizytę!

Badanie okulistyczne zwierząt – dlaczego warto?

Wiele chorób oczu może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, jeśli nie zostaną odpowiednio wcześnie wykryte i leczone. Badania okulistyczne zwierząt umożliwiają zdiagnozowanie chorób i schorzeń oraz wprowadzenie dedykowanej terapii.

Wczesna diagnoza problemów zdrowotnych:

Regularne badania okulistyczne zwierząt mogą pomóc we wczesnym wykryciu różnych problemów zdrowotnych związanych z narządem wzroku, a tym samym w podjęciu odpowiedniego leczenia.

Zapobieganie postępowaniu chorób:

W przypadku wielu chorób oczu, nawet genetycznych, wczesne wykrycie może pomóc w zastosowaniu skutecznego leczenia, które opóźni, a niekiedy nawet zatrzyma postęp choroby.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - 050 veterinarian

Kontrolowanie zdrowia miotów:

Niektóre rasy zwierząt są bardziej narażone na genetyczne choroby oczu. Badania okulistyczne zwierząt umożliwiają wykrycie potencjalnych problemów zdrowotnych jeszcze przed kryciem.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - 031 cat

Poprawa komfortu życia:

Choroby oczu u zwierząt mogą powodować nie tylko ogólne pogorszenie samopoczucia, ale także ból i dyskomfort. Wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia pomagają w poprawie jakości życia pupili.

Jak wygląda badanie okulistyczne psów, kotów i gryzoni?

Każde badanie okulistyczne kotów, psów i innych zwierząt poprzedza szczegółowy wywiad z opiekunem. Weterynarz okulista spyta o niepokojące objawy, a także o historię zdrowia zwierzęcia (wcześniejsze problemy z narządem wzroku, urazy czy choroby genetyczne).

Samo badanie oczu u zwierząt jest całkowicie bezbolesne i wygląda podobnie, jak u człowieka, choć oczywiście sprzęt jest przystosowany do użytku dla zwierząt. Lekarz weterynarii może wykonać retinoskopię (które umożliwia zidentyfikowanie wady wzroku), USG gałki ocznej, ERG, gonioskopię czy sprawdzić reakcję źrenic zwierzęcia na światło – w zależności od zgłoszonych objawów i problemów.

Po zakończeniu badania, lekarz weterynarii omówi wstępne wyniki i zaleci dalsze kroki, w tym leczenie lub kolejne badania diagnostyczne.

Gabinet okulistyczny dla zwierząt Warszawa Mokotów – zapraszamy do kontaktu!

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - okulistyka zwierzat warszawa KoniczynaVET 11
KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - okulistyka zwierzat warszawa KoniczynaVET 6

Badanie okulistyczne zwierząt – zalecenia przed wizytą.

Badanie okulistyczne gryzoni, kotów czy psów nie wymaga specjalnego przygotowania. Warto jednak zabrać ze sobą wyniki wcześniejszych badań i znać historię chorób pupila.

Jeśli Twoje zwierzę jest lękliwe lub agresywne, warto przyprowadzić je na badanie na czczo. Dzięki temu możliwe będzie podanie leków uspokajających lub zastosowanie sedacji.

Na pierwsze badanie oczu u zwierząt należy zarezerwować min. 30 min, ze względu na konieczność użycia specjalistycznych kropli do oczu, umożliwiających rozszerzenie źrenic.