Badanie moczu zwierząt Warszawa Mokotów

Kompleksowe badania moczu zwierząt stanowią ważne narzędzie diagnostyczne w utrzymaniu zdrowia pupili. Sprawdź, kiedy należy wykonać to badanie!

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - flask and test tubes with urine on medical color s 2023 11 27 05 07 15 utc

Badanie moczu zwierząt domowych – co to jest? Kiedy należy wykonać badanie?

Badanie moczu zwierząt to proces dogłębnej analizy moczu w celu wstępnej oceny zdrowia pupili. To ważne narzędzie diagnostyczne stosowane przez lekarzy weterynarii pozwalające na identyfikację różnych problemów zdrowotnych u zwierząt, zarówno u domowych pupili, jak i zwierząt hodowlanych.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - KoniczynaVET Weterynarz Warszawa Mokotow 95

Badanie moczu psów i kotów daje stosunkowo szerokie pojęcie o stanie zdrowia pupila

ponieważ podczas badania ocenia się wiele różnych składników, jak m.in. barwa i klarowność, gęstość moczu, pH, obecność białka czy bakterii.

Kiedy warto wykonać badanie moczu u zwierząt? Przede wszystkim, gdy:

• zaobserwujesz niepokojące objawy zdrowotne, takie jak zmiany w częstotliwości oddawania moczu, kolorze moczu, trudności w oddawaniu moczu, ból podczas oddawania moczu, które mogą świadczyć o infekcji bakteryjnej lub chorobie,
  • oddawanie moczu poza kuwetą (koty)
  • Twój pupil choruje przewlekle, np. na cukrzycę, choroby nerek czy schorzenia układu moczowego, aby monitorować chorobę i dostosowywać plan leczenia,
  • zaobserwujesz problemy behawioralne u pupila, niektóre z nich mogą bowiem wynikać z problemów zdrowotnych, w tym chorób układu moczowego.

Na badanie moczu zwierząt zazwyczaj kieruje lekarz weterynarii po konsultacji. Warto jednak wykonywać także profilaktyczne badanie moczu zwierząt – w przypadku zdrowych zwierząt 1-2 razy w roku, w przypadku zwierząt leczonych zgodnie z zaleceniami lekarza weterynarii.

Badanie moczu zwierząt Warszawa Mokotów – zapraszamy do kontaktu!

Badanie moczu psa i kota – dlaczego warto?

Badanie moczu psów i kotów pozwala uzyskać cenne informacje na temat funkcji nerek, układu moczowego i ogólnego stanu zdrowia zwierzęcia.

Ocena funkcji nerek:

Badanie moczu zwierząt pozwala na ocenę funkcji nerek, wczesne wykrywanie niewydolności nerek, identyfikację ewentualnych problemów i monitorowanie przebiegu chorób nerek.

Diagnostyka infekcji moczowych:

Analiza moczu zwierząt pomaga w identyfikacji obecności bakterii, stanów zapalnych i innych zmian związanych z infekcjami układu moczowego, w tym pęcherza moczowego.

Wykrywanie cukrzycy:

Badanie moczu zwierząt domowych jest stosowane w diagnostyce cukrzycy u zwierząt, ponieważ pozwala na wykrycie obecności glukozy w moczu.

Wsparcie diagnostyki wielu chorób i schorzeń:

Analiza moczu psów i kotów pozwala na ocenę stężenia różnych substancji chemicznych, takich jak białka, glukoza, ketony, hormonów co może wskazywać na różne schorzenia.

Jak wygląda procedura badania moczu zwierząt?

Zalecaną metodą pobierania moczu u zwierząt jest punkcja pęcherza moczowego, która polega na pobraniu próbki moczu bezpośrednio z pęcherza moczowego. Dzięki temu badany mocz nie zawiera żadnych zanieczyszczeń.

Do ogólnego badania moczu próbkę można pobrać samodzielnie. Należy zrobić to bezpośrednio do jałowego pojemnika podczas oddawania moczu przez zwierzę. U kotów można zastosować specjalny żwirek do pobierania moczu. Warto jednak mieć na uwadze, że nie u każdego zwierzęcia będzie to możliwe. Co równie istotne, mocz musi być świeży, czyli dostarczony do Gabinetu w ciągu godziny od pobrania.

Gabinet Weterynaryjny Warszawa Mokotów – badanie moczu zwierząt domowych.

Badanie moczu kota i psa – co warto wiedzieć?

Warto wykonywać profilaktyczne badania moczu zwierząt, ponieważ mogą one pomóc w wykrywaniu problemów zdrowotnych na wczesnym etapie, co umożliwia szybszą interwencję.

Pamiętaj, że punkcja pęcherza moczowego u zwierząt stanowi najbardziej wartościową diagnostycznie metodę pobrania moczu do badań laboratoryjnych. W przypadku kotów często jest też prostsza do wykonania niż złapanie moczu na spacerze czy zebranie moczu oddanego do kuwety.

Jeśli nie zdecydujesz się na punkcję, specjalne, jałowe pojemniki na mocz można zakupić w każdej aptece. Często są one także dostępne w laboratoriach diagnostycznych oraz naszym gabinecie