Badanie serca u zwierząt Warszawa Mokotów

Badanie kardiologiczne zwierząt to niezwykle ważny element profilaktyki i diagnostyki weterynaryjnej. Niesie ogromne korzyści dla zdrowia pupila. Sprawdź, kiedy warto wykonać takie badanie i co na ten temat mówi nasz weterynarz kardiolog.

KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - KoniczynaVET Weterynarz Warszawa Mokotow 151
KoniczynaVET - Weterynarz Warszawa - Badanie serca drugie zdjecie 1

Badanie serca u kota i psa – co to jest? Kiedy należy umówić wizytę?

Badanie serca u zwierząt to procedura diagnostyczna wykonywana przez lekarzy weterynarii w celu oceny zdrowia serca zwierzęcia. Jest to istotne, ponieważ choroby serca są stosunkowo powszechne u psów i kotów, a wczesna diagnoza i leczenie mogą znacznie poprawić jakość oraz wydłużyć życie naszego pupila.

Najczęstszym wskazaniem do wykonania badania kardiologicznego zwierząt jest

wysłuchany szmer lub objawy kliniczne mogące wskazywać na chorobę serca. Badanie kardiologiczne psów i kotów wykonuje się także przed planowanym zabiegiem/operacją w celu określenia czy serce zwierzaka jest w pełni sprawne (to niezwykle istotne u pacjentów, którzy będą poddani znieczuleniu). Dodatkowo badanie serca u zwierząt można przeprowadzać u każdego pacjenta profilaktycznie – oceniając w ten sposób funkcjonowanie serca. Taka procedura jest zalecana w szczególności psom i kotom starszym oraz przedstawicielom ras predysponowanych.

Co więcej, wśród objawów, które powinny skłonić Cię do wizyty u specjalisty kardiologii weterynaryjnej należy wymienić przede wszystkim:

• duszności,
  • trudności w oddychaniu,
  • kaszel,
  • osłabienie,
  • omdlenia,
  • szybkie męczenie się,
  • wzdęcie brzucha,
  • niebieskie lub sine błony śluzowe,
  • brak apetytu lub utrata masy ciała.

Badanie serca psa i kota Mokotów – umów pupila na wizytę!

Badanie serca u psa i kota – dlaczego warto?

Serce to kluczowy organ w organizmie każdego zwierzaka. Dlatego prawidłowe funkcjonowanie serca jest niezbędne do zachowania zdrowia i utrzymaniu dobrostanu naszego pupila. Przeprowadzenie badań kardiologicznych u psów i kotów dostarcza lekarzowi weterynarii wielu cennych informacji dotyczących ogólnego stanu zwierzaka.

Rozpoznanie chorób serca:

Zwierzęta, podobnie jak ludzie, mogą zmagać się z różnorodnymi schorzeniami i chorobami serca, które rzutują na ich jakość i długość życia. Pogłębione badania kardiologiczne zwierząt umożliwiają wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia tych schorzeń.

Zapobieganie rozwojowi innych chorób:

Choroby serca mogą wpływać na inne układy w organizmie zwierzęcia, jak m.in. układ oddechowy. W naszym Gabinecie pracują specjaliści z wielu dziedzin weterynarii, dzięki czemu będziemy w stanie zapewnić kompleksową opiekę Twojemu pupilowi.

Poprawa jakości życia:

Wczesne rozpoznanie i wdrożenie odpowiedniego leczenia chorób serca mogą znacznie poprawić jakość życia zwierzaka, ograniczając ból i dyskomfort. Jednocześnie zastosowanie dedykowanej terapii pomoże wydłużyć życie pupila.

Edukacja opiekunów:

Weterynarz kardiolog, poza diagnozowaniem i leczeniem chorób serca, edukuje opiekunów czworonogów. Specjalista podpowie, jak dbać o pupila, by zapewnić mu jak najlepszy komfort życia.

Jak wygląda badanie kardiologiczne zwierząt?

Pełne badanie kardiologiczne zwierząt w naszym Gabinecie obejmuje badanie echokardiograficzne oraz badanie EKG.

• Badanie echokardiograficzne zwierząt (ECHO serca) – to nieinwazyjny diagnostyczny test obrazowy stosowany do oceny struktury i funkcji serca u zwierząt. Echokardiografia wykorzystuje fale dźwiękowe (ultradźwięki), które odbijają się od struktur serca i są rejestrowane na monitorze w postaci obrazów w czasie rzeczywistym. To badanie umożliwia weterynarzom dokładną ocenę serca oraz jego komór, zastawek i naczyń krwionośnych. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj (podlinkować).
  • Badanie elektrokardiograficzne zwierząt (EKG serca) – polega na pomiarze i rejestracji elektrycznej aktywności serca u zwierzęcia. Badanie EKG zwierząt dostarcza informacje na temat rytmu serca, przewodzenia impulsów elektrycznych oraz ewentualnych nieprawidłowości.

Oczywiście pierwszym krokiem podczas wizyty jest przeprowadzenie dogłębnego wywiadu z opiekunem zwierzęcia, celem dokładnego zweryfikowania powodów wizyty (czy odbywa się z uwagi na niepokojące objawy, czy przed planowaną operacją, czy profilaktycznie).

Następnie przeprowadzamy badanie ultrasonograficzne serca i badanie elektrokardiograficzne, które dostarczą nam dokładnych i rzetelnych informacji o stanie zdrowia serca pacjenta.

Po analizie wyników, lekarz weterynarii poinformuje opiekuna o stanie zdrowia czworonoga i jeśli będzie to konieczne, przedstawi zalecenia co do dalszego postępowania.

Badanie kardiologiczne zwierząt Mokotów – zapraszamy do kontaktu!

Badanie serca u zwierząt – co warto wiedzieć.

Badanie kardiologiczne zwierząt nie jest inwazyjne i nie wymaga specjalnego przygotowania pacjenta.

Jeżeli ze względu na temperament pupila procedura może być utrudniona, zalecimy podanie leków wyciszających przed badaniem.

Aby zoptymalizować czas wizyty, zachęcamy do zabrania pełnej dokumentacji medycznej czworonoga.